Beach house


Salam korang!

Actually,hari ni finaz nak cerita pasal DIY beach house yang finaz dengan dia beli haritu ala yang dekat mid valley tu, ala yang dia ada sekali tu. WAAAAAAA! ok, mula la ni nak start sengal si finaz ni.

Sebenarnya, masa baru-baru beli haritu memang nak terus buat sebab nak siapkan cepat, end up plan cancel sebab finaz busy dengan kerja and takde space nak letak and memandangkan bila double Q(qistina and qalesya) balik, memang akan jahanam malah porak peranda la finaz punya rumah ni. Sorry kaklong yang tengah baca ni sebab ngumpat anak kaklong! hihihihi..

Kitorang berdua, memang gila betul nak buat benda-benda ni. Actually, masa beli haritu nak beli set room by room. Dari master room, kitchen, toilet, garden etc separately. Tapi, stock time tu tak ada. sedih betul. So,untuk puaskan hati kitorang, kitorang beli yang sebijik terus rumah. Mula2 nak start tu makan masa jugak la. Tapi finaz start dari base dulu. Macam biasa orang nak buat rumah tu kan. Agak-agak orang yang buat rumah betul mesti rasa lebih kepuasan kan?

Masa buat rumah ni, kalau nak cerita pasal besepah memang dah macam budak art dah rasanya. Tapi bila tengok hasilnya perhhhh rasa nak nangis sebab ni usaha hasil finaz sendiri. *Dengan pertolongan aten sesikit yang teruja pada awalnya. Finaz start buat time memula masuk UiTM yang konon pada awal sem tidak terbeban dengan tugas-tugas sebagai seorang pelajar. 

Well,disebabkan beli guna duit perkongsian. Finaz dah deal dengan dia yang mana finaz mampu buat, finaz akan buat sebaik-baiknya dan rumah ni akan diserahkan untuk penjagaan rapi oleh dia. Sebab dia kalau bab jaga-jaga ni memang particular gila OK!

Rumah ni sebenarnya ada yang tak siap lagi sebab finaz tak tau cemana nak pasang lampu. And lampu tidak mencukupi dari apa yang ada dalam tu, so kene cari lampu untuk last touch up. Candle light and pemasangan perspek pun tak buat lagi. Actually,candle light tu tersangatlah susah ok untuk buat dia. Dan sebab finaz tak pasang perspek adalah kerana takde screwdriver. *ayat bapak skema

Rasanya itu je kot progress untuk rumah ni setakat ni. InsyaAllah finaz akan update lain untuk rumah kalau ada added entry yang nak dimasukkan. OK, papai korang. Have a bless weekend! Gracias kerana berjaya menghabiskan masa untuk membaca entry yang tidak seberapa ini. *ayat bapak skema lagi..

No comments: