Karangan tergantung pasal saya

Assalamualaikum w.b.t. to all my beloved viewers ;)

Hi, hello, sawadikap to all non-muslim viewers too!

Dah lama sebenarnya tak luah apa yang rasa dalam hati dalam blog ni. To make it simple dimple, saya ni seorang final year student Bachelor of Library Science di salah satu institusi awam di Malaysia. I am super sensitive person, sampai orang buat muka tahik sikit pun saya dah mula rasa nak nangis. Mungkin sejak dilahirkan saya memang suka menangis dan cepat terasa orangnya. Lantakla orang nak cakap saya ni kuat sentap ke apa ke sebab mulut orang tak boleh nak jaga. Saya juga seorang yang suka observe keadaan sekeliling dan orang-orang disekeliling saya. Saya suka wondering sendiri-sendiri apa, mengapa, bagaimana sesuatu itu terjadi kerana saya yakin semua itu berlaku ada sebab dan hikmah. Malah, saya sebebanrnya tidak pandai meluahkan sesuatu apa yang saya rasa dengan orang yang saya tidak berapa nak kenal. This blog is a good platform sebenarnya.

Saya punya ramai kawan, almaklumlah suka merantau dok tempat orang. Untuk makluman, saya pernah belajar di selangor, negeri sembilan, kedah dan selangor balik. Disetiap tempat saya pernah belajar, terlalu ramai orang dan perangai yang saya jumpa. Ada yang kaki gossip, kaki botol, kaki judi, kaki perempuan dan pelbagai jenis kaki yang lain. Dari situ saya belajar untuk memilih baik dan buruk, sebab dan akibat. Kita terlalu dimomok-momok kan untuk tidak berkawan dengan mereka kerana khuatir jalan yang mereka pilih akan jadi jalan kita, tapi sedarkah kita yang pilihan ditangan kita? eceh, ini pendapat saya je. Nak tahu rahsia saya? saya selalu appreciate orang yang hadir dalam hidup saya dan ambil kebaikan mereka sebagai salah satu nilai murni dan maafkan semua orang sebelum tidur kalau saya tersinggung. Tapi ada juga kengkadang tertido sambil menangis acane tu?

Whatever it is, saya sudah ada pacar dan InsyaAllah we're getting serious between each another.

No comments: